Sunday, December 5, 2010

Merah


Salam 1 Malaysia...
Okey...akhirnya blog nie da berubah wajah...baru la kene dgn tajuk blog nie kan...BASIKAL
Dah terlalu lama aku biarkan blog nie bertapa, klu la blog nie di alam realiti, agaknye da penuh gan sawang bagai dah nie...msti da cm
umah antu da upenye...
orait, da ckup bebelan itu...
Since da lame bebenor aku xmenjengah blog nie, hope after this ley la jengah2 slalu and keep bebel and bebel kat cni...
So, since entry nie entitled merah, aku nk story pasal basikal aku si merah tu la...actually da bkn kepunyaan aku da si merah tu coz aku da jual die kat housemate ak sbb aku da beli si putih, beskal yg baru...hehe...tp still jasa merah xkn dilupakan...so, mari kte jejak kisah merah bersama aku...zasss...

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Tanggal 10 Januari 2010,
Tarikh itulah yang tercatat pada resit tanda aku sudah menjadi pemilik sah Merah. Kalau diimbas kembali, bahasa modennye "flash back". If i'm not mistaken, masa tu aku, muna dan ika housemate aku keluar ke pekan Kangar dan ketika kami dalam teksi dalam perjalanan balik, aku yang memang banyak mulut nie tanya la pada pak cik teksi tu, Pak cik
Man namenye. Kebetulan pak cik tu kawan baik kepada pak long si ika, so, lagi la sonang di ajak borak...ak tanya la pak cik tu pasal kedai basikal and boleh ke die antar
kan basikal kami kalau kami nak beli? Nak tau ape pak cik tu jawab??? Pak cik xmau la antaq, nnti calar lak keta pak cik, tp pakcik buleh antar kamu p kedai basikal yg pakcik slalu p, dekat ja, buleh kayuh sendiri balik umah. Dengan perlawaan itu, kami pun setuju la...

Sampai je kedai basikal tu, kedai Cheng Teik kat Arau, kami pun jengah2 la pilih basikal yang berkenan...then...jeng jeng jeng...terpandang plak kat 3 basikal merah...since kami pun 3 orang, set, kami mau angkat itu basikal. So, setelah berdiscuss dgn tokei kedai tu sambil pakcik man tawar menawar harganye, dapat la RM205 setiap satu basikal tu...Basikal aku n ika sama, kaler merah-biru and muna mera-kelabu since muna paling tua antara kami so die la yang lain ckit...hehe...Ketiga2 basikal tu brand OSCAR. Aku xtau pape psl bra
nd2 basikal nie, yang aku tau kayuh n repair sikit jek. Dengan itu, bermula lah riwayat Merah dan aku.

Si Merah nie la tunggangan aku p kelas setiap hari...Die jugak la yang selalu temankan aku jalan2 waktu petang, meneroka dan menjelajah bumi perlis nie...Hingga lah pada suatu hari dimana aku da dapat untung hasil jualan kuih raya, aku pn decide nak beli basikal baru, bukan xhargai Merah, tapi aku nak memajukan hidup aku...so, aku pn jual la Merah pada sahabat aku...Sedey la plak bila cerita pasal Merah camnie...tp xpe, Merah is still my Hero wat sebab ade satu hari tu aku parking Merah time aku beli lunch, ade satu kete nie p langgar and seret die...berasap kepala aku time tu...Aku tau la ak ade basikal je, ko ade kete, tp ape kes ko nak langgar basikal ak cmtu then blah je xminta maaf...aku pn xpaham dgn perangai manusia skg nie, ape harta nie sume bley bwk masuk kuboq ka???
Ok2, dah cukup bebelan, mai kte tgk pic2 Merah yg sempat aku snap...
Lokasi:: Tasik Ilham UiTM Arau



No comments:

Post a Comment