Saturday, June 19, 2010

Industrial Training

Salam...

Hurm...dah lme x 'menghapdate' blog nie, *konon busy la sangat
Actually aku sekarang tengah praktikal kat "Pusat Pengurusan Kesihatan Ikan dan Kuarantin" Bukit Kayu Hitam. Tu name lamenye, sekarang tempat nie dikenali sebagai Biosecurity Perikanan. Sedar2 da sebulan lebih aku kat sini...da nk masuk 2 bulan da pn...maknenye tinggal lagi sebulan ak abis praktikal...

Macam2 bende aku belajar kat cnie walaupun xbanyak macam sesetengah orang yang praktikal, tapi aku tetap bersyukur sebab aku still dapat ilmu yang orang lain x dapat...tapi kan, yang paling best n syoknyer, kat cnie memang rilek...haha...bukan ape, staff kat cnie ade 10 orang je, dan sume bende deorang yang buat, termasuklah kerja2 kerani, akauntan, tukang kebun, cleaner....kesian, tapi nak buat macam mana, xkan nak biarkn sume2 tu tanpa ade sape2 yang buat kan...dah la deorang nie cbuk dengan kursus, meeting...

Tapi xpe la, sume bende nie xlame da sebab aku dapat tau tempat nie bakal dirobohkan dan dibina semula jadi satu kompleks yang lebih besar sekali dengan jabatan2 kerajaan yang lain macam LKIM...well, i think its a very brilliant idea so that this place will be a great place for import and export handling. Plus, with a new building and facilities, i'm sure that they will give an excellent services...let us pray for that...insyaallah...

No comments:

Post a Comment